23 dagen Melville Island - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ramona Gennep - WaarBenJij.nu 23 dagen Melville Island - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ramona Gennep - WaarBenJij.nu

23 dagen Melville Island

Door: Ramona van Gennep

Blijf op de hoogte en volg Ramona

01 Augustus 2007 | Australië, Darwin

Jaja daar bin ich wieder. No worriesss... still alive. Omdat ik de afgelopen weken dus ad arbeite ben geweest en naast het werk, wat elke dag hetzelfde is, niet al teveel te doen is vat ik de afgelopen 23 dagen daarom even samen.

Dag 219: 9 juli t/m Dag 241: 31 juli

Nou ben dus sinds 9 juli aan het werk als keukenhulp op een 'mijnterrein' op Melville Island (onderdeel van de Tiwi eilanden). Dit eiland is t 1 na grootste eiland na Tasmanie wat bij Australie hoort (Australie dan als vaste land gerekend niet mee gerekend he). Er wonen hier alleen aboriginals ad andere kant van het eiland, waarvan het eiland eigendom is. Normaal mag je dit eiland ook niet betreden, mits je een vergunning hebt. Best uniek dus om hier te zijn. Er werken in totaal zo'n 25 man op de ' mijn'. Het is nml. geen echte mijn maar het type werk noemen ze zo. Ze graven hier zand op wat allerlei mineralen in zich heeft, die worden uitgefilterd (heel proces waarvan ik de details niet wil weten, tis immers vakantie nietwaar?!) gewassen etc. en wordt uiteindelijk in allerlei producten gebruikt (oa cosmetica). Er is net 1 groot schip met de mineralen naar China vetrokken. Het lijkt de Europoort int klein dus wel haha. Je wordt met een klein vliegtuigje naar het eiland gevlogen en wij ' leven' op een heel klein gebied opt eiland. Dat terrein mogen we niet verlaten, maarrrr dat doen we natuurlijk stiekem wel ;-)
Afijn ze hebben dus best goede voorzieningen, zo is er een soort van overdekt ' kamp' gebouwd met allemaal kamers, woonkamer, tv kamer, keuken en kantine (beetje portocabinachtig maar dan net ff beter). Ik heb dus een eigen kamer met badkamer, wat weer eens heel luxe is na al die tijd op kamers in stapelbedden met minimaal 4 man. Sta, schrik niet, 's ochtends om half 5 al op en begin elke dag om 5 uur met werken. Ben de ontbijtkok (kortom; braadworsten, bacon, bruine bonnen en eieren bakkuh) en help verder de kok mee in de keuken. Veel maaltijdvoorbereidingen en schoonmaken en afwassen. Verder is er nog een erg grappige engelse backpackster voor de schoonmaak en verders alle mijnmannen en 1 vrouw. Allemaal erggg aardige mensen, die ook zoals elke australier natuurlijk van hun biertjes houden. Ik werk dus van 5 tot 2 en dan van 7 tot 8 uur ' s-avonds. Heb tussendoor pauzes en het werk is niet zwaar te noemen. Heb wonderbaarlijk (zoals de meesten weten,.. bij mijn oude baan stond ik normaal om 9 uur op) ook geen problemen met t vroege op staan. Tussen de middag werk ik aan de tan buiten opt zonnedek (zoals Vikki en ik dat noemen), doe ff mn oogjes dicht, lees een boek of schrijf wat. Het is hier top weer, 25 plus (laatste dagen 30 plus) en altijd zon. Het geld is helemaal goed en kan hier helemaal niks uitgeven dus mag echt niet klagen. Af en toe is er een uitstapje, wat meteen het hoogtepunt van de week is! Zo ben ik o.a 2 x overdag naar het strand geweest, 2 x met zonsondergang naar het strand en 1 x met zonsondergang naar een kreek om te vissen. Helaas kan er in al het water, dus ook de zee, niet gezwommen worden want overal zitten krokodillen. Helaas geen 1 gezien. Verders is de BBQavond op zondag altijd gezellig want dan is iedereen bij elkaar en hoef ik nauwelijks te werken,... kortom: kan ik al wat vroeger een biertje mee drinken! En als klap op de vuurpijl was de laatste avond natuurlijk mijn afscheidsavondje, erggg gezellig met een man of 10 en tot 1 uur opgebleven. Beetje katertje vanochtend maar met een ibuprofennetje is dat snel opgelost. De zonsondergangen zijn hier trouwens fantastisch te noemen. En de maansopgang 2 dagen terug ook helemaal super. De tijd is voorbij gevlogen. Kan me nauwelijks voorstellen dat ik 23 dagen gewerkt heb. Hopelijk kan ik nog terugkomen voor wat meer dagen en anders wellicht op zoek naar een andere baan in Darwin e.o.

Tsja dat we me dus een samenvatting van Ramona aan t werk. Nu, 1 augustus, gearriveerd in Darwin. Kan heel relaxed bij 1 van de mijnmannen tijdelijk logeren. Vanochtend overigens naast de piloot gezeten in het vliegtuigje terug naar Darwin... mocht helaas niet mee ' sturen' maar ook alleen meekijken was best leuk. Erg mooie afsluiter dus van deze unieke werkervaring en trip naar Melville Island.

  • 01 Augustus 2007 - 07:39

    Sonja:

    Chica, ik zou zeggen dat je inmiddels wel weer genoeg hebt gewerkt. Hupsakee weer an de vakantie!! Enjoy your time!

    doeidoei, Sonja

  • 02 Augustus 2007 - 15:29

    Patrick:

    volgens mij zie jij er onderhand ook wel een beetje uit als een aboriginalletje, girl!
    kan die verzonder astro mail ook niet vinden.... hugh?
    waar zal ik m heen sturen dan, naar je hyves?

    liefs Patrick.

  • 02 Augustus 2007 - 21:02

    Louise:

    He, wat lees ik nu...werk!?!? Betekent dat dat je niet naar huis komt? Jammer, maar super voor jou natuurlijk!!!!
    Geniet ervan meisie!!!!!!!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Ramona

Actief sinds 19 Nov. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 36636

Voorgaande reizen:

04 December 2006 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: