T tropische noorden van Queensland en on the road - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ramona Gennep - WaarBenJij.nu T tropische noorden van Queensland en on the road - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ramona Gennep - WaarBenJij.nu

T tropische noorden van Queensland en on the road

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ramona

09 Juli 2007 | Australië, Darwin

Nou hier is dan weer een updateje hoor. Heeeel veeel leesplezierrrr voor diegenen die nog steeds trouw lezen! En moet zeggen er zitten dit keer weer wat leuke tripjes en avonturen bij.

Dag 201: 22 juni
Met een sip gezicht verlaat ik in de vroege ochtend t regenachtige Airlie Beach. Helaas dus geen trip, deze keer, naar de Whitsunday Islands. Fingers crossed voor mooier weer int Noorden. Ik neem de bus naar Magnectic Island, een eiland voor de kust van Townsville. Dit eiland is een ' te doen' stop aan de oostkust van Australie. Natuurlijk zal ook het weer hier een grote invloed hebben opt plezier maar we shall see, no worries mate zoals de aussies zeggen. Na 2 bussen en een ferry verder arriveer ik uiteindelijk tegen 5'en op de plaats van bestemming. T regent hier helaas ook nog maar heb hier in de kamer goed gezelschap van 2 nederlandse meisjes, Daphne en Leonie, en samen drinken we gezellig wat biertjes enzo aan de bar en brengen we kletsend de avond door.

Dag 202: 23 juni
T zal me toch weer niet overkomen he,... ja hoor bedbugs grrrrrrrrrrrrrrrrr. Had al zo'n vermoeden dat ik er eentje in m'n bed in Mackay zag lopen en gisteren liep er gewoon eentje op mn vinger in de bus maar heb ze nog toch denk ik mn tas gekregen want ben weer behoorlijk toegetakeld door deze kl*re beesten. Heb ze denk van mijn kamergenoten in Mackay of in Airlie gekregen, waar de kamergenoten in Mackay vandaan kwamen want Airlie schijnt vol te zitten met die beesten. Hup alles weer in de 'quarantine' wat betekent een bedbugverwijderactie van maar lieft 4 uur. Alle kleren in de was en droger, kamer ontruimen, andere kamer in, tassen met insectenspray inspuiten etc. Heel irritant dus maar gelukkig krijg ik van de manager vant hostel geld om alles te wassen en te drogen en houdt t ons op deze bewolkte dag nog een beetje bezig, hoor ik mezelf positief inpraten.... Hoop natuurlijk wel dat de actie helpt, duimen maar. Wel nog ontzettend gelachen trouwens want mn trui was een ' beetje' gekrompen en Daphne en Leonie hebben beide aan mn trui gehangen om m'n mouwen weer langer te krijgen, je had ons moeten zien,... en tis nog gelukt ook! Na deze vullende dagactiviteit wandelen we naar 1 van de strandjes en uitkijkpunten van het eiland. Tis een mooi eiland, nu nog een blauw luchtje en een zonneschijn... Onderweg komen we nog wat wallabies, soort van kangaroes, int wild tegen. Das natuurlijk altijd leuk. Ja en met dat weer zit er dan maar 1 op: zuipen!! Op naar de drankenwinkel voor een doos wijn, dat is wat alle arme backpackers hier doen en met 4 liter, dat moet genoeg zijn voor een avondje ;-), lopen we de drankenwinkel uit. Ja hoor zal ons weer overkomen... wordt de drank ingenomen bij t hostel want alleen drank van de bar is toegestaan opt gehele terrein van het hostel. Het zit vandaag ook echt mee zeg... NOT! Nou wisten we dat natuurlijk al maar dachten t stiekem ff naar ' binnen te smokkelen' zal je zien dat ze net controle doen als wij aankomen gelopen, wat een pech zeg. Best humeurig dan toch maar aan de veel duurdere drank van de bar. Maar ja na een biertje of wat speelt geld geen rol meer ;-) en hebben we de grootste lol alsnog.

Dag 203: 24 juni
De bedbugactie heeft geholpen volgens mij want dit keer geen nieuwe bijten. Mooi ent weer wordt beter, kijk daar houden we van! Ik begin de dag met een uurtje lekker kayaken op zee, daarna een verfrissende douche om vervolgens met Leonie en Daphne de bus te pakken naar een ander deel van het eiland. We voelen af en toe al de eerste zonnestralen op ons lichaam, das gewoon 7 dagen geleden en voelt toch wel erg fijn hoor. We maken met zn drieen een wandeling (1,5 uur) op 1 van de hoogste heuvels op het eiland, waar we genieten van onze lunch en een fantastisch uitzicht en zijn op zoek naar de koala's, maar vinden er helaas geen een. Daarna met de bus op en naar Horseshoe Bay en strand wat erg mooi is. Al met al een vrij actieve dag en s' avonds rustig aan een boekje lezen en kokkerellen want na de booze van gisteren houden we de alcohol vanavond even voor gezien.

Dag 204: 25 juni
Vannacht slecht geslapen en ben daarom al voor de zonsopgang op, die er vandaag best mag zijn. De ochtend breng ik schrijvend, lezend en relaxend door bij Base Backpackers voordat ik de ferry en bus richting Mission Beach neem. Daarnaast neem ik afscheid van het aangename gezelschap van de laatste dagen. Na ruim 6 uur reizen arriveer ik in het donker in het hostel van deze avond. Dit heet Treehouse, niet echt in een boom, maar wel erg knus van hout in de jungle. Na een lekker hapje lees ik verder in mijn boek.

Dag 205: 26 juni
Ik heb vandaag tot 16.00 uur de tijd voordat ik de volgende bus richting het noorden neem. Het regent gelukkig niet en ik besluit daarom vandaag te gaan wandelen over Mission Beach en nabij gelegen stranden. Zonnen zit er helaas nog niet in en verder is hier ook niet zo veel te doen. Het is een mooie wandeling door de natuur en ik geniet van het geluid van de zee en de rust die de omgeving uitstraalt. In Mission beach stop ik voor een lunch en verder lees ik weer een boek uit, mn dertiende inmiddels. 's Avonds kom ik uiteindelijk tegen 8'en aan in Cairns, waar de temperatuur gelijk een stuk aangenamer voelt!! Cairns is een kleine stad met veel winkels, barren en restaurants, omringd door palmbomen en ligt aan zee. Het is er overal druk en doet gezellig aan. Ik verken een beetje de stad en maak een klein hapje voor het slapen gaan.

Dag 206: 27 juni
Omdat er nu echt een keer gewerkt moet worden besluit ik vandaag hard op zoek te gaan naar een nieuwe job. Ik ga bij een aantal uitzendburo's langs en check de lokale krant op vacatures. Daarnaast bel ik met een aantal evenementenburo's en bezoek er zelfs een paar. Merk dat het moeilijk wordt om een goede baan te vinden want daar nemen ze geen tijdelijke krachten voor aan. Overigens zijn de evenementenburo's klein, wel onder de indruk van mijn CV maar hebben allemaal geen extra krachten nodig momenteel. Kans is ook wel erg klein natuurlijk dat dat nu net wel het geval is. Dus een baan met echte verantwoordelijkheden zit er denk niet in. Daarnaast is er wel werk in de horeca maar omdat Cairns vol zit met backpackers vragen ze wel veel ervaring. En ja,.. ik zit al weer een aantal jaar vrnml. achter de computer.... Vandaag dus nog geen succes. Verder loop ik nog een beetje door de stad en geniet vant zonnetje wat zich nu al regelmatig laat zien. Met mijn ierse kamergenoten doen we een hapje naast de deur, want een avondmaaltijd zit bij de kamerprijs inbegrepen! FF een paar dagen dus geen gekokkerel, wat best lekker is moet ik zeggen.

Dag 207: 28 juni
Ook deze dag weer op zoek naar werk en daarnaast zonnennnn!!!! Want ja hoor na 10 dagen is tie daar dan toch echt en het is nog rond de 25 graden ook. Kijk hier houden we nou van ;-) Verders beetje internetten en bellen o.a voor werk. En heb nu geregeld dat ik sowieso werk heb in Darwin, op een mijneiland ergens in de buurt van. Daar heeft Leonie (van Magnectic Island) ook gewerkt en betaald erg goed en geen onkosten omdat je op dat eiland dus zit en niks te doen is. Het is wel 9 uur per dag, 7 dagen per week, 2 of 3 weken achter elkaar werken en dan een week vrij en dan weer werken. Tja het is wel cashen en denk dat ik het wel ga doen. Met dit achter de hand besluit ik vanavond maar eens uit te gaan en te genieten van een drankje of twee. Met de ierse jongens ga ik op stap en beland ik in de Rhino Bar in de stad waar het toevallig ook ladies night is met gratis bubbels, kijk das top! Ik kom in de bar ook een bekende tegen; Anouk die int hostel in Melbourne werkte waar ik verbleef. Erg gezellige boel allemaal en leuk om haar weer hier te zien. Tegen 3en schuifel ik met een patatje na, lekker mijn bedje in.

Dag 208: 29 juni
Ja hoor zonnetje oh zonnetje, ik ben blij dat je er weer bent! Het leven ziet er meteen weer een stuk vrolijker en kleurijker uit. Na een beetje te hebben uitgeslapen wandel ik vandaag door de haven en klets wat met de eigenaren van sommige boten en andere voorbijgangers. Er liggen me overigens een joekels van boten in de haven niet normaal, denk wel van een paar miljoen per stuk. Voor de gein vraag ik nog of z'n handje nodig hebben, maar helaassss. Na een lekkere wandeling en wat fototjes leg ik mijn doekje en mezelf neer bij de lagoon aan zee en geniet in de middag lekker van het zonnetje en lees verder in mijn nieuwe boek. Anouk komt nog gezellig langs en verders is het 's avonds een beetje internetten. Overigens vandaag een jongen ontmoet die met de auto naar Darwin gaat en waar ik waarschijnlijk wel mee kan rijden.

Dag 209: 30 juni
Gisteravond eindelijk de vriendin van Tsubi (Adelaide) in Cairns te pakken gekregen en daar heb ik voor vandaag mee afgesproken. Al vroeg gaat de telefoon want haar huisgenoot komt me ophalen. Ursula woont samen met twee anderen in een echte topwoning in 1 van de buitenwijken van Cairns. Het heeft oa. een zwembad, super leuke meubels, buiten zitgedeelte en vele souvenirs en herinneringen aan het buitenland. Het wordt hier genieten vandaag!! Ursula is super aardig, relaxed en gezellig en ik kom de dag lezend, kletsend, kokend (heerlijke rode curry), etend, wassend (ja toch even gebruik maken van de wasmachine en droger hier he), wijntjes drinkend, filmpje kijkend enzo door. Kijk van dit soort dagen mogen er zeker meer zijn. Het klikt ook echt goed en ook Ursula is weer 1 van die ontzettend aardige en gastvrije australiers waar je je meteen bij op je gemak voelt. Ze staat er ook op dat ik blijf slapen en morgen maar de taxi terug neem ipv 's avonds nog 45 minuten in de bus te zitten richting het centrum. We maken t niet al te laat want er staat morgen een dagje op het Great Barrier Reef op het programma waar ik erggg naar uit zie,... maar ondertussen toch al 4 flessen wijn met zn tweeen verder hoor ;-)

Dag 210: 1 juli
De wekker dus om 7 uur al want moet om 8 uur in de haven zijn voor de trip. Kan niet wachten op dit kleine avontuurtje en eenmaal bij het hostel aangekomen ontmoet ik Anouk die vandaag gezellig meegaat. De zon schijnt en de wind is niet te hard, dus topcondities voor op het water!! Daarnaast zijn Anouk en ik helemaal in goede doen want we zijn ' geupgrade' van een trip van 110 dollar naar 190 dollar, en ja arme backpackers en zuinige hollanders zoals wij houden hier wel van! Het is een erg mooie catamaran met een grote professionele crew. De gehele dag worden we verwend met allemaal lekkernijen en wij maken hier natuurlijk goed gebruik van. Na ongeveer 2 uur varen komen we aan bij de wateren van Michaelmas Cay, een eiland waarop duizenden zeevogels leven. Anouk en ik zijn om 11 uur aan de beurt om het water in te gaan. Het is voor haar de eerste keer duiken en ik zie deze duik als mijn ' refreshment' duik want het is inmiddels alweer 4,5 jaar geleden dat ik voor het laatst gedoken heb. Na wat instructies gaat het best goed moet ik zeggen en ik zwem alleen achter de anderen in het water aan. We zijn in totaal zo'n 30 minuten onderwater en ik geniet weer volop van al het moois onderwater. Helaas... alleen niet zo mooi als Ko Lipeh want dat slaat echt alles. Maar goed ga misschien zeker nog een xtje terug komen want het Great Barrier Reef is echt ontiegelijk groot. Na de duik is het tijd voor de voortreffelijke lunch. Daarna een soort van onderwater boot in waaruit je goede foto's van het onderwaterrijk kan maken. Erg leuk. Daarna met een ander bootje naar het eiland waar ik nog wat foto's van de zee en alle vogels schiet. En zo vliegt de dag voorbij... wat een geweldige dag!! Op de terugweg nog lekker zonnen, genieten van het uizicht en verder in mijn boek. Eenmaal in het hostel ga ik op zoek naar de een jongen die kapper is en mensen knipt. En daar kan ik zoooooo goed gebruik van maken want mijn haar is echt toe aan een knipbeurt. 15 Dollartjes armer en ruim een uur verder zie ik er weer helemaal tiptop geknipt uit. Het is natuurlijk wel een gok want ken deze kapper niet, maar mag zeker niet klagen en heb t dus getroffen, ook voor de prijs.

Dag 211: 2 juli
Ja en zaterdag met behulp van Ursula na veel wikken en wegen dus een besluit genomen om vandaag aan een trip naar Darwin te beginnen. Kan met een ned. jongen Win en ned. meisje Manon mee en samen met een engelse jongen; Matthew gaan we op weg naar Darwin. Heb dus besloten voor de baan in Darwin te gaan en Cairns achter mij te laten. Er was immers nog geen concrete baan uit mijn zoektocht uitgekomen en daarnaast kom ik sowieso nog in Cairns terug omdat ik hiervandaan over Tokyo richting huis vlieg. Ik kan dus Cape Tribulation en Port Douglas (beide ten noorden van Cairns) nog later bezoeken. Ik word om 10.00 uur opgehaald er na de nodige boodschappen en kampeervoorzieningen te hebben ingeslagen rijden we uiteindelijk om 1 uur weg uit Cairns. We rijden vandaag langs Atherton Tableland, Karunda NP, over vele heuvels en door bossen en regenwouden naar onze eerste sightseeing stop, de Millstream watervallen, de breedste watervallen van het land. Na wat kliekjes rijden we verder de Savannahweg op en komen we uiteindelijk bij Undara aan waar we vandaag overnachten. Undara staat bekend om zijn lava tubes, maar helaas zijn de trips hier naar toe al vol geboekt. Maar goed de camping is leuk en midden in de natuur met vele wallabies en vogels en ik heb zelfs nog een tamme zwartkop slang om me heen gehad. Daarna tenten opzetten en het avondeten, BBQ! voorbereiden en lekker smikkelen. Bij de tent hebben we een gezellig kampvuurtje en wijntje. Ik vind t helemaal leuk dit. Heb t ook erg getroffen met mijn reisgenoten, die gezellig en gemakkelijk in de omgang zijn.

Dag 213: 3 juli
Bij zonsopgang eruit, douchje en daarna zoals ook de rest van de week het ritueel van slaapzakken inpakken, luchtbedjes oprollen, tent afbouwen, tassen inpakken en de achterbak inladen. Na een klein ontbijtje verlaten we het kampeerterrein en rijden we verder over de Savannahweg (deze weg gaat van Cairs via Darwin naar Broom helemaal door het bovenste deel van Australie) door het Gulf Savannah gebied. We rijden vandaag maar liefst 572 kilomoter en maken oa. stops bij Lake Belmore en een super mooi ander meertje in the middle of nowhere met hele mooie watervogels en waterlelies. Sta ook helemaal te stuiteren van genot na een super mooie landingsvlucht van een pelikaan op het water. Ongelofelijk mooi zoals deze rondjes boven het meer maakt voordat deze op het water land, net een vliegtuig. Onderweg zien we trouwens enorme termieten'hopen' die je overal om je heen ziet. Het landschap is verders ruig en droog met woestijngrond en bomen en planten die bij dit landdschap en klimaat horen. Tegen 4'en komen we aan in Karumba waar we een plekje vinden op het drukke Sunset Caravan Park. Ik merk dat hier vooral veel gepensioneerden en australiers in dit gebied komen want er is geen backpacker te vinden en bij de georganiseerde BBQ zijn wij de enige jongeren. Wel erggg gezellig hoor met al die ouwetjes met kampers, 4WD's en caravans. De zonsondergang is vanavond fantastisch en een wijntje erbij op het strand maakt het helemaal af. 's Avonds zitten we gezellie met onze buren te kletsen en drankjes te doen. Ja dat camperen dat bevalt mij wel!

Dag 214: 4 juli
Vandaag staan we voor de beslissing om verder te gaan over de Savannahweg of een makkelijkere verharde weg te nemen. We kiezen voor het laatste. En ja dat heeft ons onderweg nog wel eens achter de oren doen krabben .... want we staan twee keer voor een rivier waar t water tot 20 cm komt,... mmmm doorgaan of omkeren is de vraag. Na een aantal overwegingen en op advies van anderen wagen we het er toch op. De weg schijnt toch vrijwel t gehele stuk t/m onze volgende stop 'goed' te zijn. Nou ja goed,... voor de tijd van het jaar dan ... want we rijden gemiddeld niet harder dan 50 en de weg kent vele bubbels en gaten, is het gehele stuk onverhard en af en toe moeten we dus nog weleens een riviertje oversteken. En mocht er iets gebeuren het is best een 'populaire' route waar eens in de zoveel tijd een auto voorbij komt en om de 200 tot 400 km een benzinepomp is. Het is af en toe een beetje stressen maar wel een avontuur, hoor ik mezelf inpraten. Daarnaast moet ik de tijd in de gaten houden omdat ik wel uiterlijk zondag in Darwin moet zijn voor het werk. Wat jammer is want daardoor let je toch op de klok en moeten we de nodige kilometers per dag maken, maar ja dat is nu eenmaal niet anders. Afijn de route is echt super mooi vandaag en we maken veel foto's, stoppen voor de lunch en een wandeling bij de Leichhardt Falls, die t door de droogte nu ff niet doen, maar waarvan de omgeving wel onzettend mooi is. Daarnaast zie ik mijn eerste krokodil in Australie! Onderweg passeren we nog vele dode kangeroes die overal langs de weg liggen, zien vele levenden, rijden er zelfs eentje aan jaja maar gelukkig blijft de auto heel, alleen is de kangeroe er denk iets minder aan toe snik snik. Na Burketown verlaten we de Savannahweg en rijden we richting Gregory. Daar komen we nog net voor het donker aan en na 419 kilometer vandaag te hebben afgelegd zetten we onze tenten op aan de Gregory rivier. Hier camperen meerdere mensen, alleen is het geen camping. Wel super mooi en avontuurlijk natuurlijk. Met een kampvuurtje erbij smikkelen we van de lekkere pasta. Want wel of geen keukenfaciliteiten met ons enige pitje en pannetje probeer ik er elke dag toch wat moois van te maken. En kan meteen mooi oefenen voor mijn werk van volgende week waar ik hoogstwaarschijnlijk voor 20 tot 30 man elke dag ga koken.

Dag 215: 5 juli
Omdat we vandaag weer een lange dag voor ons hebben, staan we om 6 uur op en rijden we na 7'en weg richting Lawn Hill NP. Daar komen we na een dik uur al aan, want de weg is beter dan verwacht, en stappen we om 9 uur de kano's in die we hebben gehuurd. Lawn Hill is een ontzettend groot nationaal park wat echt in nomansland ligt, wat vooral bij de australiers bekend is en waardoor ook hier geen backpackers te zien zijn. Wij kunnen door tijdsgebrek alleen vandaag kanoenen door Adels Grove. Wat een super mooie rivier heeft omringd door regenwoud en waarop zich heel veel waterlelies bevinden. Heerlijk in t zonnetje dobberen we hier 2 uur rond. Genieten, genieten en genieten maar weer! Na deze ochtendgymnastiek is het tijd voor de lunch/ het ontbijt en daarna 'voor de verandering' maar weer eens verder cruisen. Met Lawn Hill NP aan onze rechterhand (dat is het westen, want we hebben besloten om naar het zuiden te gaan om daar verder de snelweg te nemen naar Darwin) rijden we door een semi woestijngebied met rotsformaties om ons heen. Daar stoppen we voor Riversleigh waar oude fossielen van dieren te zien zijn die hier 25 miljoen jaar geleden hebben geleefd. Sommige rotsformaties zijn hier trouwens 1 van de oudsten ter wereld, 500 miljoen jaar oud. T mooie van deze plek is is dat er een kleine wandelroute op en om de fossielensite is waardoor we naar boven klimmen en we het omliggende landschap kunnen zien. En dat is echt indrukwekkend te noemen want je beseft nu eenmaal niet als je in de auto zit hoe groot het wel niet is en je hebt geen ' overzicht' zeg maar . Kippenvel hier. En dan eindelijk is het zover; na 2 lange dagen op onverharde wegen dan toch de snelweg met asfalt!! En wist niet dat zo'n goed gevoel kon geven!!! haha dat ik dat als hollander waar je in je eigen land gek wordt gemaakt van al dat afsfalt en verharde wegen nog eens zou zeggen. Geen bumpen en gaten in de weg en stenen en zand op de weg meer en gewoon lekker 100 doorkachelen met die bak!! Heerlijk!! We overnachten vanavond in Camooweal wat een plaatsje is net voor de staatgrens met het Northern Territory.

Dag 216: 6 juli
Ja hoor daar is tie dan mijn 30ste verjaardag!!.... in Australie gewoon, wat ik toch niet verwacht had. Helaas zonder mijn vrienden en familie maar met mijn gezellige reisgenoten breng ik deze bijzondere dag door. Want ja vind het toch wat,.. 30, best oud hoor haha. Nu behoor ik bij de club van dertigers gewoon. Maar ja t leven schijnt nu pas te beginnen, zegguh ze (of was dat nou een ander leeftijd?)... Anyway het is en blijft toch maar gewoon een dag uit het leven zoals vele anderen dat zijn en toevallig ben ik nu dan op een heel mooi plekje aan de andere kant van de aardbol. En wat doe je dan,..; rijden, rijden, rijden en nog eens rijden. Want we maken vandaag nml. niet minder dan 968 kilometertjes!! Ons record. Op zeker mijn meest mobiele verjaardag ever, das 1 ding wat zeker is. Na een vroege start verlaten we na een paar minutjes al de staat Queensland en rijden dus in het Northern Territory all the way to Mataranke. Onderweg natuurlijk benzine-, toilet-, eet-, drink- en plasstops. En ik mag vandaag voorin zitten, de hele dag mijn muziek draaien en heb daarbij mijn Happy Birthday slinger om.... joehoeee!! Op de camping van vandaag hoef ik niets te doen en alleen maar wijn te drinken, wat kan t leven toch zwaar zijn ;-). Daarnaast spenderen we een uur in de super heerlijke thermalpool die ze hier hebben en weliswaar gewoon niet stinkt of vies is (dat was in Nieuw Zeeland nog wel eens anders) en gaan vanavond uiteten bij de bistro van de camping, wat een traktatie!! Er is ook nog muziek en samen met een andere jarige doe ik nog een klein dansje. Daarna zitten we met nog wat anderen bij ons kampvuurtje en geniet ik van de super mooie sterrenhemel deze avond. Na een behoorlijk aantal wijntjes verder merk ik dat ik oud word haha (wel de oudste vant hele stel hoor) want kruip na 12'en behoorlijk aangeschoten en moe van de lange dag als eerste lekker mijn tentje in.

Dag 217: 7 juli
De wijntjes werken goed, want heb heerlijk geslapen. Sta als eerste op en we duiken daarna met zijn allen voor ruim 1,5 uur weer dat top pooltje in. Omdat we gisteren zoveel hebben gereden hebben we nu lekker de tijd om t wat rustiger aan te doen en beetje van de natuur te genieten. Daarnaast is iedereen ook een beetje brak van gisteravond toch wel... Afijnos eenmaal uitgecheckt en de hele boel afgebroken, ingepakt en opgeborgen in de stationcar cruisen we verder richting Katherine Gorge. Onderweg maken we nog een klein wandelingetje naar en in de Cutta Cutta grotten. Katherine Gorge schijnt 1 van de hoogtepunten van het Northern Territory te zijn en dat merken we want de camping in het nationale park is behoorlijk gevuld. Het is ook hoogseizoen hier, droogteseizoen, en daarnaast is het schoolvakantie. Vanmiddag besluiten we het rusig aan te doen en eens lekker te genieten van de zon, beetje lezen (lees alweer een boek uit) en te zwemmen in de Katherine rivier. Tegen zonsondergang toch nog wat actie want we klimmen naar een uitkijkpost aan de rivier en even later zit ik heerlijk in mijn eentje op een rots met een geweldig uitzicht over katherine gorge en de achterliggende regenwouden en bossen van de ondergaande zon te genieten en in mijn boekje te schrijven. Wat kan de wereld mooi zijn!! Als we teruglopen naar de campsite zien we trouwens ontzettend veel wallabies en kangaroes, denk wel een stuk of 100. Hier in het Northern Territory is toch enorm veel wildlife hoor. Anyway 's avonds nog een potje monopolyen met een klein wijntje erbij (die 4 liter doos moet toch een x op (overigens wel de 2de 4 liter hoor haha)).

Dag 218: 8 juli
Zo wekkertje vandaag vroeg want vanavond moet ik in Darwin zijn en we willen nog wat wandelingen hier bij de gorge doen. Het is trouwens een best aangename nacht geweest, nog steeds niet echt warm, maar iig niet meer koud. De eerdere nachten was het nml. echt rillen geblazen en sliep ik met sokken, trui en sportbroek aan in mijn slaapzak. Denk toch een graadje of 5 maar elke keer. Hoewel het dus overdag zonnig en gemiddeld zo'n 25 graden de laatste week is geweest koelt het hier 's nachts dus wel behoorlijk af. Zo na deze weerupdate verder met de avonturen van de dag. Om kwart over 7 beginnen we aan de wandeling. Eerst naar Butterfly Gorge, waar we door de gorge en stukje regenwoud lopen en uiteindelijk bij de Katherine rivier uitkomen. De gorge ziet er super uit. Daarna een andere wandeling naar een uitkijkpunt want echt helemaal mooi is en het uitzicht super de puper. Vervolgens wandelen we vanaf dit punt naar de ' Southern Rockpool' waar we een klein dipje in maken en zon ik aan de rivier en geniet van dit hele bijzondere plekje. Na een snelle wandeling in de hitte terug maak ik nog een lekker currietje voordat we de auto instappen en onze laatste kilometers maken richting onze eindbestemming Darwin. En ja toch niet minder dan zo'n 3100 kilometer afgelegd in 7 dagen!! Wat een afstand, wat een avonturen en wat een indrukken. Een echte roadtrip die ik voor geen goud heb willen missen. Daar mogen er wel meer van komen. Eenmaal in Darwin ingecheckt in een hostel, vast een deel van deze update getypt, snel afgesproken met de dame waarvoor ik morgen ga werken, en daarna tot 3 uur drankjes gedaan met mijn leuke reisgenoten Manon, Win en Matthew. Vandaag is het immers mijn laatste vakantiedag voor een poosje en dat moet ik nog even goed vieren en is een mooie afsluiter van deze topweek.

En ja daarmee ben ik bij vandaag, 9 juli. Na een lange update moet ik nu mijn tas inpakken en me klaarmaken voor het werk. Zo met een vliegtuig naar het mijneiland en aan de slag als kok en/og keukenhulp. Heb er best zin in. Ben overigens dus even 2 of 3 weken niet te bereiken op mijn mobiele. Ik kan er wel af en toe mijn mail checken. Mocht er echt iets dringends zijn dan weten mijn ouders mij te bereiken. Hun tel. nummer is 0181 216613. Tot over een paar weekjes.

  • 09 Juli 2007 - 10:24

    Helma:

    Hoi Ramona,

    Je vader was net hier en gaf me je internetadres. Hij vertelde me dat ik echt ff hierop moet kijken. Jeetje wat maak je wat mee. Leuk om te lezen zal zeker nog een paar keer kijken hoe je het daar hebt. Geniet er van.

    groetjes Helma


    p.s. Dit berichtje had je vast niet verwacht, maar met zo'n enthousiaste vader kan niet achterblijven.

  • 09 Juli 2007 - 11:44

    Marie:

    Hey Moon,

    Kon je wel sms-jes ontvangen? Mocht je mijn sms niet hebben ontvangen:
    Nog gefeliciteerd en welkom bij de club!!

    Dikke verjaardagskus,
    Marie

  • 11 Juli 2007 - 11:11

    Tante El:

    Hi lieve Ramona, ik was je niet vergeten hoor! Wat een leuke verhalen allemaal!
    Je hebt het wel naar je zin, wereldreiziger! Wanneer kom je weer thuis? Het is zo stil in NL ...

    liefs,
    Albertien

  • 30 Juli 2007 - 15:11

    Ilona:

    Hai zus hier alles prima ook met pa en ma,marco en jo en ralph natuurlijk. we missen je heel erg en hopen echt dat je snel thuis komt en onze computer heeft weer kuren! ik stuur snel een berg fotos van ralph want het is een heerlijk ventje! dikke kussen van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Ramona

Actief sinds 19 Nov. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 36641

Voorgaande reizen:

04 December 2006 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: