Weekendje Singaporen en Lombok en Bali (Indonesie) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ramona Gennep - WaarBenJij.nu Weekendje Singaporen en Lombok en Bali (Indonesie) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ramona Gennep - WaarBenJij.nu

Weekendje Singaporen en Lombok en Bali (Indonesie)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ramona

28 Februari 2007 | Indonesië, Batavia

Wat gaat de tijd toch snel! Ben sinds de laatste update inmiddels alweer 2 landen verder en ontzettend veel weer gezien en meegemaakt. Aankomend weekend vlieg ik gewoon alweer naar Australie en zit Zuid-Oost Azie er voor deze reis op. Hieronder het verslag van een te gek weekendje Singapore en daarnaast een update van Bali waar ik momenteel bivakkeer en overigens ook nog een onverwacht uitstapje naar Lombok heb gemaakt.

Dag 75: 16 februari – deel 2
Op het vliegveld van Krabi nemen Sacha en ik na samen een maand gereisd te hebben innig afscheid en maak ik me klaar voor een ' heftig' weekendje Singapore. Heb er zin want ga dit weekend eindelijk weer eens goed op stap, als alles volgens plan verloopt. Sta iig op de gastenlijst van Ministry of Sound en ben sowieso ook van plan de nieuwe bar van Hed Kandi te bezoeken. Verders kan ik niet wachten om naar Robin z'n huis te gaan, want in de mail met 'huisinstructies' maak ik op dat hij een zwembad heeft!! Robin (vriend van Sonja en Sander) is er dit weekend helaas zelf niet maar het is echt onzettend lief van hem dat ik in zijn huis mag logeren. Eenmaal aangekomen in Singapore neem ik direct een taxi naar zijn huis. En mijn verwachtingen worden overtroffen, want bij aankomst in de woning blijkt al snel dat dit toch wel de luxeste accomodatie van deze vakantie is: nml. 2 badkamers, 2 slaapkamers met bad! en warm waterrr (wat na praktisch 2 weken koud water zelfs met heet weer aangenaam kan zijn ;-), keuken met gevulde koelkast, het grootste LCD scherm wat ik ooit bij iemand thuis heb gezien, een bak vol met de laatste DVD's (heb sinds vertrek uit NL slechts 1 fatsoenlijke film gezien), een mega bank, computer met internet en natuurlijk niet te vergeten het zwembad in de achtertuin! Kortom: ik hoef me hier niet te vervelen. Dus ja na m'n tas neergezet te hebben zit er dan ook niks anders op dan in bad te gaan, biertje te nemen, broodje met oude hollande kaas te snacken en me languit op de bank voor de tv te installeren. Wat kan een beetje luxe soms toch vervelend zijn ;-)

Dag 76: 17 februari
Na een heerlijke nachtrust in een zacht bed met dekbed en kussenss (dat ontbreekt nog wel eens hoor) maak ik me klaar voor een dagje sightseeingen! Met de tips van Robin in mijn achterhoofd breng ik een bezoek aan Chinatown en Little India. Lekker snuffelen op de vele marktjes en in de leuke winkeltjes. Daarnaast druk bezig geweest met mooie foto's maken, waar ik echt steeds meer plezier van krijg en soms nauwelijks te stoppen ben om de perfecte shot te krijgen. In Chinatown zijn ze tevens nog druk bezig met de laatste voorbereidingen voor het chinees nieuwjaar wat deze avond is. Na 2 weken thais eten trakteer ik me weer eens op een heerlijke indiaanse maaltijd tussen de vele indiers die Singapore rijk is. Er wonen hier overigens vele verschillende nationaliteiten die hier al jaren in vrede met elkaar leven in dit strak georganiseerde landje waar niks aan toeval wordt overgelaten. Moet zeggen dat dit dus echt het georganiseerdste, schoonste, veiligste, modernste en servicegerichtte landen is waar ik ooit ben geweest. Staat echt in schril contract met vele andere landen hier in Zuid-Oost Azie. Je kan Singapore eigenlijk ook niet hier bij toebehoren, zo westers dat het soms kan zijn. De indiers in het restaurant om heen laten me alleen nog wel gelukkig even in deze waan. Iedereen spreekt overigens ook engels alleen noemen de westere mensen in Singapore het, slenglish,... omdat ze zo sissen. Anyway na de lunch maak ik nog een bezoek aan 1 van de beste shoppingmalls die ze hier hebben. Kan en wil alleen niks kopen want de prijzen zijn helaas ook westers. Maar goed toch even leuk om gezien te hebben en zodoende weet ik iig dat als ik wel geld heb hier helemaal op mn plek ben want ze hebben echt alle westerse merken en daarnaast zijn er tientallen shoppingmalls in de stad te vinden. Daar is NL echt niks bij. Daarna om de sightseeing trip compleet te maken naar Sentosa Island met de kabelbaan. Eenmaal terug in Robin zn huis spring ik snel onder de douche en hijs me letterlijk en figuurlijk in mn nette jurk ( ja... dat lekkere eten eist z'n tol) want heb met Robin z'n stagiaire Jelle afgesproken om wat te gaan drinken. Nou en kan zeggen het drinken ging goed! Ook nu was Robin weer zo vriendelijke geweest en mochten we gebruik maken van zijn fles vodka in zijn stamkroeg in het hippe Clark Quay uitgaanscentrum in de stad. Door de borrels en de gezellige Jelle praktisch het hele nieuwjaar gebeuren om middernacht gemist en drinken wij gezellig door in Robin zijn favoriete bar (en nu ook de onze ;-). Daarna nog heerlijk staan feesten op Tafik (UK) op de Global Underground party in Minstry of Sound. Ben het gelukkig nog niet verleerd ;-) Wat een topdaggie zeg!! (Robin mocht je dit lezen, nogmaals bedankt!)

Dag 77: 18 februari
Pffoee ja zo'n avondje stappen hakt er dan wel meteen in zeg haha... De gehele dag hangend op de bank en bij het zwembad bij moeten komen. Daarna samen met Jelle dan toch nog naar de nmr 1 onder de toeristische attracties van Singapore; 'The Nightsafari'! Eenmaal aangekomen blijkt dat we alleen niet de enige zijn want het is nieuwjaarsdag en dat betekent dat half Singapore op z'n vrije dag ook aanwezig is. Niet aangedacht natuurlijk... maar ja andere avond was ook niet meer mogelijk geweest. Anywayy 'The Nightsafari' is dus een soort combinatie van de Beekse Bergen en een direntuin alleen is deze alleen ' s avonds in het donker te bezoeken. Je kan met een 'tram' een parcour door het park doen en een deel kan lopend. De ' verblijven' van de dieren zijn op sommige plekken verlicht waardoor als je geluk hebt de dieren in het park kan zien. Er is een zo realistisch mogelijke leefomgeving voor de dieren nagebouwd en er zijn geen hekken enzo dus zichtbaar. Dat maakt t allemaal ' net echt' en omdat de dieren ook allemaal te zien waren is het dus echt een aanrader voor iedereen die een bezoek aan Singapore maakt. Het is echt wat anders, ' echter' en spannender dan een normale dierentuin.

Dag 78: 19 februari
Op advies van Jelle breng ik mijn laatste uren nog in het stadscentrum door om alle architectonische hoogstandjes en wolkenkrabbers van dichtbij te zien. Dit is dmv van een cruise op de rivier goed te doen en daarnaast nog snel wandelend de gebouwen van helemaal dichtbij gezien. De tijd vloog voorbij met alle bezigheden. Had helaas al m'n ticket geboekt anders had ik mooi nog even van Robin z'n huis gebruik gemaakt om alleen maar een dag of 2 te chillen. Maar goed, het was iig top en dus een ideale stad voor een weekendje shoppen, stappen en sightseeeing! Echt een aanrader als je van deze 3 S'en houdt!! En dan nu naar Indonesie. Daar begint voor mij het laatste deel van deze reis in Zuid-Oost Azie; Bali! Om de kosten te sparen vlieg ik via Jakarta naar dit tropische eiland. Zo en das meteen even wennen zeg als ik op het vliegveld van Jakarta uitstap; een ouderwets vliegveld van slecht 2 verdiepingen hoog, jaren '70 bruine stijl met bakstenen, beveiligingbeambten die relaxed een sigaretje binnen roken, geen moderne computers, nauwelijks airco te vinden en echt alles doet ouderwets aan. Ik ben weer terug in Azie zeg maar. Door het lange wachten bij de visumaanvraag en gedoe bij de taxi's (half in gevecht geweest met een verkeerscontroleur die de taxi's verbood om mij in te laten stappen terwijl zij mij smeekten om een rit), mis ik nog bijna mn vlucht naar Bali maar deze heeft gelukkig vertraging. 2 Uur later haal ik opgelucht adam als ik uit stap want ben in Baliii! 12 Dagen zon, zee en strand kan niet wachten. Met 2 jongens uit het vliegtuig zoek ik accomomodatie in Kuta en eet ik mn eerste indonesische maaltijd van deze vakantie; een heerlijke ouderwetste Nasi Goreng!

Dag 79: 20 februari
Ja Kuta, de nmr. 1 strandbestemming van Bali. Alleen wel heeeeel erg toeristisch zeg. Meerdere McDonalds, Kentucky Fried Chickens, Hardrock Cafe en praktisch alle andere westerse keten zijn hier terug te vinden. Verders kent deze stad enorm veel winkels die gericht zijn op het strand en surfen. Iedere verkoper op de straat spreekt je aan voor sieraden, taxi's, surflessen, massage's en al het andere wat er maar te krijgen is. Als ik besluit na een wandeling van een paar uur over het strand een massage te nemen stormen er gelijk 5 andere dames op me af en voordat ik het weet zit ik tegelijkertijd aan de voetmassage, hoofdmassage, full-body massage, pedicure en manicure. En er proberen ook nog 2 vrouwtjes me een sarong en sieraden aan te praten. Kostte me echt even moeite om te onderhandelen over de prijs en om ze aan hun hoofd te krijgen dat ik echt niks ga kopen. Ik moet hier wel echt even aan wennen en zie al snel in dat Kuta niet echt mijn ding is. Natuurlijk wel handig als ik nog wat wil shoppen maar dat stel ik liever uit tot de laatste dag voordat ik naar Australie ga en besloten heb of ik daarvoor nog echt iets nodig heb. Want shoppen in Australie wil ik graag vermijden vanwege de hoge kosten. Maar goed om een verhaal kort te maken,.. als een ' buurman' van me vraagt of ik met zijn vrienden mee ga naar Lombok naar een totaal niet toeristische plek met goede golven (het zijn surfers ;-) en super mooie natuur klinkt dat voorstel toch wel ineens aantrekkelijk. Heb eigenlijk zin om de laatste 12 dagen Azie niet zoveel te reizen maar ja het aanbod klint ook wel erg goed. Daarnaast zijn het allemaal erg aardige jongens en er gaat ook nog een meisje mee, ... en besluit ik uiteindelijk om de volgende dag alweer Bali te verlaten en naar Lombok te gaan.

Dag 80: 21 februari
Moet zeggen als om half 6 de wekker gaat ik nog steeds heel erg twijfel hoor. Weer er vroeg uit. Maar ja wel een nieuw avontuur tegemoet zal ik maar zeggen. Uiteindelijk reizen we er wel verdomd lang over.... 10 uur voordat we in Lombok, Kuta (ja wel dezelfde naam) zijn helaas. Mmm dat hadden ze me toch anders verteld... Maar goed leg me er bij neer dat ik er nu ben en probeer nu vooral te genieten van dit andere Kuta. Na een gezellige maaltijd met Paul, Chris, Marie, Tristan en Pete duik ik na deze lange dag reizen vermoeid om half 10 mn nieuwe bungalowtje in.

Dag 81: 22 februari
Na de lange nachtrust is iedereen er vroeg uit en maken de jongens zich klaar om te gaan surfen. Ik sping bij Pete achterop de brommer en we vertrekken naar de eerste sufspot van deze dag. Wow en wat is het hier mooi zeg!! Ben echt helemaal overdonderd door de natuur. Zo ontzettend groen heb ik t volgens mij nog nooit gezien. De kustlijn bestaat hier uit ruige rotsformaties en semi witte stranden met daarachter een ontzettend groen heuvellandschap van gras, rijstvelden en palmbomen. Kan niks anders zeggen dat ik blij ben en nu eindelijk het gevoel heb dat ik de juiste beslissing heb genomen. Marie en ik gaan beide met de boot mee waarmee de jongens op zee worden afgezet want ook zij is beter naar surfers kijken dan zelfde golven te ' berijden' ;-). Na de surfsessie gaan we terug voor lunch en rij ik mee naar de andere kant van Kuta baai voor de surflocatie van de middag. Als we alleen onderweg voorbij een restaurant rijden waar Chris en Marie zitten en even naar binnen gluur besluit ik meteen daar met Marie te blijven want dit restaurant heeft echt een uitzicht met de hoofletter U! De hele baai en de ' baaitjes' erachter met de stranden en het groene achterlandschap zijn te zien. Daarnaast is het restaurant zo'n plek waar je wel uren kan blijven hangen, met een lekker muziekje en wierookje op, lekkere kussentjes en heerlijke dingetjes. Dit is mijn stekkie voor de rest van de middag! 's Avonds dineren we gezellig met z'n allen in het plaatsje. Heerlijk ook zo weinig toeristen en rust die hier heerst.

Dag 82: 23 februari
Na een hele heftige regenbui (de eerste echte heftige regen van de hele vakantie) cruisen Marie en ik vandaag op de brommer de omgeving door. Helemaal blij allebei want het is echt een prachtig landschap met kleine weggetjes en weinig tot geen verkeer. Voor de lunch bij het geweldige restaurant op de heuvel, het deel ten oosten van Kuta gedaan en na de lunch het deel ten westen van Kuta, waar het zelfs nog mooier is. We keren alleen wel op tijd weer om want er hangt weer een hele grijze bui schuin boven ons. Misschien toch even moeten checken dat het nu regenseizoen is voordat ik mn ticket van Bali naar Australie had geboekt..... Maar het valt gelukkig mee en komen op tijd voor de bui terug. 's Avonds is er een band in het plaatsje en loopt het hele dorp incl. alle surfers uit voor dit optreden. Ja zo weinig is er dan ook wel hier te doen.... De avond eindigt ergggg gezellig, Pete, Marie, Chris en ik verlaten praktisch als laatsten de bar en feesten nog even in Marie en Chris hun kamer door waar we uiteindelijk de wasbak en het bed breken..... Kortom: het was erggg gezellig en heb ontzettend gelachen.

Dag 83: 24 februari
Helaas komt er aan elk feest een eind maar besluit toch weer door te gaan naar een ander mooi deel van dit eiland, nml. De Gili eilanden die bij Lombok horen. Heb hier enorm goede verhalen overgehoord en wil toch graag ook nog wat anders zien, dus kies er voor om me naar een ander strand te begeven. Een deel van de groep zie ik volgende week nog in Bali terug en zit nu eenmaal niet zoals die jongens zo blij als een klein kind op m'n surfboard op zee elke dag. Per bus en boot reis ik met 2 leuke australiers naar de Gili eilanden. Onderweg zie ik de eerste vulkaan van mijn ' leven'! Mt. Rinjani!! Wow wat ziet dat er indrukwekkend uit zeg. Van een afstandje is deze achter de vele rijstvelden te zien en t maakt niet uit waar je rijdt om deze vulkaan kan je niet heen. We stoppen onderweg voor een heerlijke lunch en rijden door de bergen met jungle alwaar ik eindelijk een grote hoeveelheid apen zie. Heb tot zo ver slechts een enkele gezien en nu totaal onverwacht super leuk en zeer dichtbij deze apen. Na wat gezeik, mafiosi praktijken, slim speurwerk en onderhandlingen in de haven voor de boot naar de Gili eilanden halen we opgelucht adem als we slechts binnen 45 minuten al op een boot naar Gili Trawangan zitten. Heb echt van meerdere mensen gehoord dat ze meer dan 4 uur hebben gewacht voordat er een boot was. Mooi gedaan dus en besluiten Claire, Scott en ik dit met een welverdiend biertje te vieren. Samen eten we een hapje, boeken een snorkeltrip voor de volgende dag en nemen nog een tweede biertje voor het slapen gaan.

Dag 84: 25 februari
Gili Tarawangan is het grootste eiland van de 3 Gili eilanden. Dat moet normalitair vol zitten met jonge backpackers die allemaal aan de magic mushrooms zitten maar dat valt door het laagseizoen wat nu is enorm mee en daarnaast is het helemaal niet zo toeristisch als dat door velen wordt gezegd. Er is immers geen auto of brommer te verkennen, de enige twee transportmiddelen zijn een fiets en paard met wagen, het eiland is in anderhalf tot 2 uur rond te lopen, er is geen politie aanwezig en het is bij lange na niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Bali of ander tropisch eiland wat ik ken. (Nou ja een beetje dan met Ko Lipeh in thailand, maar dat was dan ook echt top). Er zijn wel duikscholen, resorts, barren en restaurants maar dat is maar echt aan 1 zijde van het eiland. Scott, Claire en ik zitten wel een deze kant van het eiland en besluiten toch nog even te zoeken naar een plekje waar je meteen aan het strand zit en niet nog eerst langs een straat met barren en restaurantjes moet. En daar doen we goed aan want ik vind meteen in mijn ogen direct de beste plek van het eiland, aan het mooiste strand voor een prikkie! Toch wel lekker zo om je dag te beginnen. Na de zoektocht ga ik met een grote glimlach aan boord van de glasboot voor de snorkeltrip die deze dag op het porgramma staat. Het water en de condities van het koraal zijn niet te vergelijken met wat ik op Ko Lipeh heb gezien (dit eiland is qua ' tropischheid' nu eemaal moeilijk te verslaan) maar het is toch een leuke trip met vissen die ik nog niet eerder heb gezien, een aantal schildpadden en we varen een rondje om de twee andere Gili eilanden die ik daarmee direct heb gezien. Voor de lunch meren we aan bij Gili Air en zodra we besteld hebben komt de regen nu echt met bakken uit de hemel. Ongelofelijk wat een bui. Gelukkig wordt het na ruim een uur wat minder en lukt het nog om slechts 'een beetje' nat aan te komen op Gili Tarawangan. Daar loop ik een rondje eiland naar mijn nieuwe bungalow en ben ik net op tijd binnen voor weer een bui. Deze stopt alleen de hele avond niet meer. Bij de bungalows ontmoet ik overigens 2 leuke nederlandse meiden die bungalows gaan verhuren op het eiland en het personeel van het restaurant geleerd heeft een patatje oorlog te maken! Tja dat moet ik natuurlijk ook meteen bestellen.... en verders met nog een hotelmanager uit belgie erbij gezellig in het nederlands kletsend een aantal caprinhia's gedaan.

Dag 85: 26 februari
Deze dag heb ik echt geluk want op mijn laatste dag op Gili schijnt de zon!! Heerlijk ontbijtje op het strand met uitzicht waar je U tegen zegt. Omdat ik nml. op het puntje van het eiland zit en er in de verste verte rechtvooruit geen land te zien is kijk ik dus over alleen maar zee heen en blauwe lucht voor me. Kan het niet zo heel goed beschrijven maar het gaf me op dat moment echt een heel speciaal en gelukkig gevoel. Ongelofelijk dat ik hier toch maar mag en kan zijn. En als ik daarna het water in stap en links en rechts van me kijk realiseer ik me helemaal hoe bijzonder deze plek wel niet is want ik sta gewoon tussen de vulkaan van Lombok en hoogste berg van Bali in. Echt onbeschrijfelijk mooi!! De rest van de dag heerlijk gerelaxed op het strand en gesnorkeld in de zee. Daarnaast gezellig gekletst met wat andere mensen die ook in de bungalows verblijven en met een man of tien bij de pizzeria van het eiland gegeten. 's Avonds werd t weer in de verste verte wel minder en dat bracht tijdens het diner nog een schouwspel van flitsen en onweer op wat deze dag helemaal perfect maakt.

Dag 86: 27 februari
Met 4 franse meiden die ook in de bungalows verbleven stappen we in de vroege morgen op huifkaar met paard richting de boot die ons naar het vaste land van Lombok zal brengen. Daar reizen we verder per bus naar vervolgens een andere haven waar we naar weer een andere boot worden gebracht die ons in Bali zal brengen. Dit keer kies ik voor een kleinere ' cruise' boot want de ferry op de heenweg naar Lombok was geen pretje kan ik zeggen. (het water tussen Bali en Lombok is nml. 1 van de diepste wateren ter wereld en dat kan nog wel eens behoorlijk hoge golven op leveren en een ruige zee, niet dat ik zeeziek werd maar de boot ging wel echt heel erg van links naar rechts, dat kwam met het pondje over de waterweg echt nooit voor). Anyway de trip per boot is top, met geen regen, top lunch, goed uitzicht en dolfijnennnn!! Voor het eerst van zo dichtbij gezien op open zee, echt rondom de boot. Na toch ruim 7 uur reizen komen we vervolgens aan in de eindbestemming van deze dag: Ubud. Ubud is een plaatsje in het midden van Bali wat bekend staat om zijn vele gallerijen, winkletjes, hoog artistiek gehalte, schitterende omgeving, restaurants en dansvoorstellingen. Ik vind hier een kamer voor geen geld en spendeer de avond wandelend door het centrum. Ubus is zo'n plaatsje wat te vergelijken is met Pai in Thailand en Luang Prabang in Laos. Het heeft een hele realxte uitstraling, mooie gebouwen, is groen en heeft iets artistiekerigs. Helemaal iets voor mij dus ;-). Deze avond ga ik naar een super mooie dans- en muziekvoorstelling bij een temjpel. Ik ben erg onder de indruk moet ik zeggen van de muziek. Allemaal percussie instrumenten in verschillende ritmes. Deze week zeker nog een voorstelling bezoeken.

Dag 87: 28 februari
Vandaag vroeg op want ik ga fietsen. Heb veel goede berichten gehoord over een fietstocht waarbij je boven aan bij Mt Batur (de vulkaan van Bali) wordt afgezet en je naar benenden rijdt. Voor het ontbijt rijden we naar een restaurant met uitzicht op de vulkaan, krater en meer dat daarbij is onstaan. Echt een superuitzicht.!! Wat een manier om weer de dag te beginnen. Daarnaast schijnt de zon en dat was gisteren anders hoorde ik toen de fietsgroep bijna de gehele route in de regen heeft gereden. Anyway onderweg nog bij een koffieplantage, familie en fruitplantage gestopt en uitleg gehad over de verschillende balinese tradities. Daarnaast vele mooie rijstvelden en andere vegetatie zoals de vele plambomen en bananenbomen gepasseerd en ontzettend genoten van de balinese architectuur. Echt alles, zelfs een muurtje in de tuin, ziet er mooi uit in deze typische bouwstijl. In de groep zitten ook 2 leuke nederlanders en de lunch is helemaal top (zit er nu om 11 uur 's avonds nog vol van). Aan het einde van de trip nog langs ' Monkey Forest' geweest waar dezelfde apen als in de bergen bij Lombok zitten.

Zo en dat brengt me nu bij het einde van de dag. Morgen 1 dagje brommer rijden rondom Ubud op het programma en dan nog de 2 laatste dagen van Zuid-Oost Azie genieten. De volgende update zal vanuit Australie zijn.... kan het bijna niet geloven gewoon. Heb ook daar iig heel veel zin.

  • 28 Februari 2007 - 15:07

    Martijn De Beer:

    Hoi Ramoon, leuke herkenbare verhalen! Singapore, Java en Bali ben ik vorig jaar geweest. Je moet in Ubud even de groeten doen aan de apen in Monkey Forest!

  • 28 Februari 2007 - 15:13

    Liset:

    Heyhey Ramoontje! Zit weer dom naar mijn compu te lachen als ik je verhalen lees, maar goed dat niemand me ziet. Klinkt allemaal zoooooo relekst! En alvast bedankt voor je Bali-verhaal met alle goede tips! Ik ga zeker naar Ubud! dikke zoen LiDu

  • 28 Februari 2007 - 15:29

    Marja:

    Lieverd, wat klinkt het allemaal geweldig elke keer! Dankzij jouw verhalen beleef ik mijn reis (alweer 7 jaar geleden!) ook helemaal opnieuw in gedachten. Wat is het inderdaad een voorrecht om zulke mooie plekken van de wereld te mogen zien he? Geniet ervan!!!

    Dikke kus, Mar.

  • 28 Februari 2007 - 15:29

    Marie:

    Hey Ramoon,

    Wat een verhalen. Toch klinkt Thailand super...kijken of ik Ralph kan overhalen. Ik mail je nog.

    x
    Marie uit Brabantse land

  • 28 Februari 2007 - 17:54

    Louise:

    Lieverd!
    Klinkt veel te leuk allemaal!!! Je komt toch wel terug he!?!
    Dikke kus, mis je, your travel mate (the one and only;))))

  • 28 Februari 2007 - 21:54

    Pip:

    Namens alle backstage ladies: bedankt voor je kaart :-)
    Verheug me alweer op je volgende verhaal!

    xx p.

  • 01 Maart 2007 - 07:33

    Linda:

    Lieverd, wat leuk allemaal. Gili is top he? ik ben er ooit 3 weken blijven hangen. Ik zie nu echt groen en geel van jalouzie als ik dit allemaal hoor. Ik werk me echt helemaal suf. Maar het bedrijf gaat wel goed, dus ik mag niet klagen. Nog heel veel plezier lieverd
    Groeten van Fatih

  • 08 Maart 2007 - 13:34

    Je Zussie:

    hai zus weer geweldig die verhalen deze keer, probeer mij iedere keer een plaatje bij te verzinnen waar jij weer met een geweldig uizicht zit! Ik moet nu nog ruim 5 weken en het gaat goed maar ben wel aan t aftellen! Kan haast niet meer wachten wat t wordt! Dikke smakkerd Iloon,Jo en de baby.

  • 08 Maart 2007 - 16:18

    Marco:

    Hallo, hoe is het bij de kangeroes???? Attie is daar ook geweest. Ik wil weten hoe het met je gaat.
    Bedankt voor alle kaartjes die ik tot nog toe heb gehad. Zaterdag ga ik met pa naar de Hiswa,(bootje kopen haha).
    Ik geniet erg van je foto's en ik hoop binnenkort kangaroe foto's te zien want ik zit daar wel vol van. Mijn zus bij de kangaroes.
    Dikke kus Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Ramona

Actief sinds 19 Nov. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 36629

Voorgaande reizen:

04 December 2006 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: